Dag 2: Half Moon Bay naar Santa Cruz: 95 km - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Els Breukink - WaarBenJij.nu Dag 2: Half Moon Bay naar Santa Cruz: 95 km - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Els Breukink - WaarBenJij.nu

Dag 2: Half Moon Bay naar Santa Cruz: 95 km

Door: Huub / Els

Blijf op de hoogte en volg Els

24 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Gesterkt door een uitstekend Italiaans avondmaal en een goed en zeer stevig ontbijt verlaten we welgemoed Half Moon Bay. Het lijkt een relatief makkelijke rit te worden en achteraf blijkt dat ook het geval. Onze tocht voert ons door interessante natuur, de Oceaan vaak rechts van ons, bijna steeds glooiend terrein, en heel erg leeg. Er is geen of nauwelijks bebouwing en op zeker moment snak je wel naar een kopje koffie met iets erbij. We hadden ons al erbij neergelegd dat we het moesten doen met het meegenomen brood (en dat is volgens onze bakkerszoon Huub echt beneden de maat) tot we een boerenhoeven zagen, waar kennelijk iets te halen viel. Wij erop af natuurlijk. Binnen verkocht de boer zijn eigen producten en zelfgemaakt gebak, alles biologisch en smakelijk. Koffie was er niet, want dar had hij geen vergunning voor. Met een aangenaam gevulde maag gingen we verder en bereikten al rond 15 uur het prachtig aan een baai gelegen en heel toeristische Santa Cruz. Het hotel hadden we, gelouterd door onze ervaringen, tevoren besproken. Het was een motel met voor onze deur een gezamenlijk terras dat we meteen in zijn geheel in beslag genomen hebben voor het drogen van onze was. Ze hadden daar een wasmachine!
Toen we alle was netjes gedroogd op orde hadden, vonden we dat we onszelf mochten belonen en gingen we dus op stap. Santa Cruz heeft een heel grote permanente kermis aan het strand. Wij erop af natuurlijk en nou komt het: je had daar een apparaat staan, de tower of terror (zo hebben we het achteraf genoemd). Bas en ik wilden erin, nadat Bas nog had nagevraagd of het wel verantwoord was voor een 65 plusser. Els wilde niet. Zij is de meest verstandige. Dat ding schiet je als een raket de hoogte en dan valt het als een verzwaarde baksteen omlaag. En zo een aantal malen. Als het de opzet is dat je je maag in je slokdarm terecht voelt komen, wordt dat helemaal waargemaakt. Vervolgens hebben we, ondanks dat ding, heerlijk Thais gegeten. Want dat is een van de voordelen van fietsen: je kunt echt heerlijk buffelen. En slapen. Tot het volgende verslag.

• 30 Augustus 2014 - 11:53

Marcel Bastiaans:

Wat een mooie omgeving he!