Dag 1: San Francisco - Half Moon Bay - 95km - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Els Breukink - WaarBenJij.nu Dag 1: San Francisco - Half Moon Bay - 95km - Reisverslag uit Half Moon Bay, Verenigde Staten van Els Breukink - WaarBenJij.nu

Dag 1: San Francisco - Half Moon Bay - 95km

Door: Huub / Els

Blijf op de hoogte en volg Els

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Half Moon Bay

Na twee nachten nog steeds niet gewend aan het tijdsverschil. Desondanks vertrokken we in de vroege ochtend voor onze eerste etappe naar Half Moon Bay. Tot aan de Golden gate werden we begeleid door de complete bemanning van de KLM, van wie wij op de Golden Gate brug helaas afscheid moesten nemen. We fietsten met de wind op "de kop" zuidwaarts. Na langs een prachtige kustlijn te zijn gereden werd het tijd voor onze eerste stop. We werden gelokt door hanggliders. Wat een prachtig gezicht was dat. We aten tevreden onze bammetjes en vertrokken. Na 2 pedaalslagen sloeg het noodlot toe. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden belandde er een niet nader te noemen onderdeel van de uitrusting van Bas tussen zijn derailleur (Fonetisch in de US: dairrrer). Goede raad was duur (en daar houdt Bas niet van). De eerste beste 4x4 werd door ons staande gehouden. Na een kleine aarzeling besloot de bestuurder, die in geen verhouding stond tot zijn grote auto, ons te helpen. Uiteindelijk zijn wij bij de fietsenmaker beland. Gelukkig heeft Bas een Amerikaanse fiets..... wat een voordeel bij problemen. We hebben rondom de akkefietjes met de fiets enorm veel hulp gekregen van een heleboel mensen. Super!
Met een vertraging van 2 uur gingen we weer verder.
Na aankomst in Half Moon Bay bleken er nog 2 plaatsen vrij te zijn om te slapen. Het eerste was in het Ritz Carlton. Beetje duur voor ons. Uiteindelijk kwamen we in de HalfMoon Bay Logde terecht. Ook boven ons budget, maar er was geen keus.
Na een welverdiend diner vielen we als een blok in slaap. Totdat Richter met zijn schaal ons letterlijk wakker schudde. Bas stond binnen no time onder de deurpost. Huub en Els bleven rustig in bed liggen. "Dit is een heel normaal fenomeen tijdens een lange fietstocht". Ze hadden gelijk. Schade bleef beperkt. Verder bleef de nacht rustig. Els heeft nog speciaal gelet op de snurkende geluiden, maar die bleven uit.

Op naar dag 2

• 28 Augustus 2014 - 07:40

Bart Breukink:

Wat fantastisch !
    Op je werk aankomen en deze verhalen lezen en foto's bekijken onder het genot van een bak koffie.

Vooral de foto van gebruinde armen en de groeps foto.
    SUPER, Geniet er nog van en tot snel.

• 28 Augustus 2014 - 13:24

Gerhard:

Hallo helden....
    Wat leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken. Heel bijzonder.
    Jullie zetten de wereld letterlijk op zijn kop ( zie foto's). Mooi om te zien dat jullie het samen zo naar jullie zin hebben. Ik zie alweer met veel plezier uit naar jullie volgende reisverslag.
    Op naar LAX. Tot dan

Gerhard.